Monday, October 23, 2006

Återkommer

Min kära lägenhetskompis Maria berättade ikväll lyriskt om sin fantastiska helg med middag ute, långa sovmorgnar, långpromenad, matlagning, umgänge med vänner under stillsamma former, bokläsning och bakning.
Jag lyssnade medan jag åt min tomatsoppa klockan 22:30 ikväll då jag klev innanför dörren och äntligen kunde slappna av.

Jag vill också
Baka
Laga mat
Vara spontan
Bara vara

Heldag i skolan, en snabbis hem för att packa om väskan och sedan bege mig igen. Styrelsemöte med MUF-Uppsala och därefter en krävande KI-box pass med Kristin. Utlopp för känslor och ta ut sig rejält, precis vad jag behövde.

Min goda vän Christian blev vald ikväll, oroligt glad för hans skull.

Och annars?
Virrigt och veligt, snurrigt och ont om struktur i tillvaron. Återkommer.

No comments: