Tuesday, November 28, 2006

I kärlekens tecken

Trots extrem sömnbrist och en stor arbetsbörda vad gäller både politik och studier har både söndagskvällen och precis hela måndagen gått i lyckans och kärlekens tecken.

Blev bjuden på middag av vackraste Jenny igår, finare får man leta efter och jag är tacksam över att hon och ingen annan numera är en del av familjen. Hon förstår mig och lindar inte in saker och ting, som om inte det vore nog är hon dessutom lyhörd och ödmjuk, alltid med ett leende och en varm famn dessutom.

Har fått träffa alla kursare idag efter den två veckor långa praktiken. Återse Kristin, Lina och alla de andra. Härligt att träffa Elin igen, trots att vi umgåtts så tätt de senaste två veckorna har jag redan hunnit med att sakna henne under helgen.
Ägnade lunchen åt att prata kärlek med Sofia, fick höra hela historien om hur hon och hennes fästman träffats och det ble mycket tissel och tassel under den timman. Konstigt tema under en lunch kanske, idag kändes det dock helt rätt.

Ordnade upp det sista inför helgens adventskurs i Enköping under eftermiddagen tillsammans med god hjälp från Hannes, det kommer att bli bra.

Så nattens samtal med Feli, en av de starkast glimmande stjärnorna på min himmel. Under drygt två timmar hann vi med att gå igenom mycket och ja, hon är och förblir en av mina allra bästa vänner.

Dagens SMS-skörd resulterade bland annat i två stycken som fått mig varm i hela kroppen och som fått mig att le, stort. Tankarna har många gånger befunnit sig någon helt annanstans.
Oavsett vilket så gör du mig glad.

/Anna

No comments: