Monday, February 23, 2009

Måndagsmiddag

Ombokning av en patient i eftermiddag resulterade i hemgång redan 13:00 idag. Det var precis vad jag behövde efter att ha jobbat från morgon till kväll hela helgen. Nu på eftermiddagen har jag därför unnat mig bokläsning under fluffigt duntäcke i kombination med lite saltlakrits. Måndagslyx som heter duga.

Ikväll kommer mamma, pappa och prinsen på middag. Perfekt att kunna bjuda på middag en måndagskväll och inte alltid boka upp helgerna. Nu ska jag ställa mig i köket och börja förbereda, Björn sitter i bilen påväg hem från Växjö och kommer tidigare än planerat, kvällen ser ut att arta sig.

Trevlig kväll!

1 comment:

Anonymous said...

Oj, vad tror du SJ sysslat med sen företaget i slutet av förra seklet styckades upp i sex st. (varav enbart persontrafikföretaget behöll namnet) och andra företag släpptes in på spåren? Jo, att hävda sig i konkurrensen! Och vad tror du att man gjorde dessförinnan när flyg- och biltrafik tog allt större marknadsandelar? Jo, att försöka hävda sig i en tidvis övermäktig konkurrens! Och vad har hittills blivit bättre med fler järnvägsoperatörer? Inte snabbare resor, inte billigare, möjligen lättare att hitta resa och köpa biljetter men det beror på internet, inte på konkurrensen...
Vad man förlorat är stordriftfördelarna och en enhetlig planering av en mycket komplicerad verksamhet.
Först i dessa yttersta tider har man fått lite välkommen draghjälp i konkurrensen av det som vi alla bör känna oss ansvariga för: klimathotet.