Saturday, January 20, 2007

Levande

Det mest levande jag hittat idag.
Vackert!


Jag dansar, ser stjärnor och stjärnfall, jag vågar och vinner, jag älskar, skrattar, myser och gråter. Jag umgås, spatserar, träffar gamla, möter nya, betalar, får betalt, vaknar, somnar och vaknar igen, jag svettas och fryser. Jag springer, smyger och promenerar, jag kan koder, har nycklar, och vet hur man gör.
Ibland är jag totalt forvirrad, ibland äger jag världen, dansen är min, mina ben bär mig över berg och genom dalar. Jag känner, jag blundar, jag tittar och tycker om det jag ser. Jag blundar igen och vaknar på ett nytt ställe, jag ser människor jag aldrig trott jag skulle bry mig så mycket om, jag märker att andra inte finns lika mycket längre.
Jag funderar, diskuterar, tystnar och börjar sedan tala igen. Försöker väga orden, glömmer ofta bort det, är passionerad, inspirerad, okoncentrerad...
Jag lever.

No comments: