Wednesday, January 17, 2007

Tillbaka..

..i Uppsala
i studierna
i politiken
i träningen
Tillbaka i verkligheten.

En knapp vecka sedan jag åter anlände till Uppsala och livet tog en rask vändning här i sydnorrland, som så många gånger förr. Linköping och Östergötland har under hela studietiden blivit en fristad från alla tvång och måsten, förrutom jobbet i Linköping där det är en viss fördel och finns en viss poäng med att passa tiderna.

Från långa sovmorgnar, lediga dagar, sena middagar med levande ljus samt den oändliga värme, närhet, ömhet och kärlek som den här julen bjudit på.
Till sena nätter och därtill tidiga morgnar, flyttkartonger, rapporter och uppsatser, styrelsearbete och tentaplugg. Och såklart, broder och Jenny samt alla vännerna, det betyder mycket att de finns hos mig här uppe.

Mitt första möte med socialnämnden imorgon, spännande. Läste igenom mina socialnämndshandlingar i förmiddags och kan inte låta bli att tycka att det är stort och dessutom en lite märklig känsla att jag får vara med och bestämma om andra människors levnadsöden.
Undrar om alla tänker så? Det är ju trots allt så det är, faktiskt.

Tedags och invigningsdags av min nya tekopp.
Kanel eller höstglöd, det är kvällens dilemma.
/Anna

No comments: