Tuesday, June 13, 2006

Alberto & lägenhet


Fick kalla fötter när jag cyklade hem klockan 04:00 imorse, var inte alls lika säker på att jag ville säga upp mitt förstahandskontrakt. Måste dock erkänna att Linköping återigen fick mig på fall, med domkyrkans siluett och en sockervaddsrosa färg på himlen denna tidiga gryningstimma fattade jag mitt beslut. Lägenheten förblir min, åtminstone en termin till.

Blödig & nostalgisk
Antagligen
Virrig & velig
Kanske
Separartionsångest
Absolut

C ringde tidigare ikväll och jag andades ut när jag hörde att de var hemma i tryggt förvar och inte virvlade omkring i Albertos vindar på andra sidan Atlanten.
Grillfest hos dem på lördag, det verkar bli mycket folk och jag ser fram emot en härlig afton. Fest med C närheten har hittills aldrig varit tråkigt.

Nu är det dags för årets premiärdopp!

No comments: