Thursday, June 15, 2006

Seger!

Inledde dagen med en välförtjänt sovmorgon, dock måste jag erkänna att sovmorgonen drog ut lite väl på tiden och jag fick stressa som en galning på slutet. Jag tror alltid att det är värt det men brukar inse i efterhand att mitt liv skulle te sig mycket mer behagligt om jag bara planerade och lade in fem minuter extra här och där.
En sann tidsoptimist, javisst.

Jobb precis hela dagen, faktum är att jag fortfarande tycker att det är roligt och väldigt mysigt att gå till jobbet. Fortfarande möts jag av ansikten jag inte sett på ett halvår och fortfarande är de spontana välkommen-hem-kramarna många. Vackraste komplimangen idag fick jag faktiskt av J, oväntat och trivsamt.

Aftonen avrundades på en uteservering i Linköping, med en öl i handen följde vi med spänning de sista skälvande minutrarna av matchen som visade sig skulle komma att avgöra. Så satte han den äntligen, Ljungberg gjorde Sveriges första mål under fotbolls-VM 2006 och segern var ett faktum. Få dela glädjen på Stora torget tillsammans med övriga Linköping var något av en succé!

No comments: