Sunday, June 18, 2006

Veckoslut med kubb och grillning

Fredagen bjöd på ett strålande vackert väder och jag sken ikapp med solen när jag cyklade ner till stan för att äta lunch med P. Pinsamt nog hittade jag inte stället som jag valt att vi skulle äta på och fick ringa för att be om guidning. En ytterst trevlig sammankomst och även härligt att titta på alla studenter nere på stan.

Kubb med jobbarkompisar på kvällen efter avslutat arbete. En liten men tapper skara sammanstrålade nere vid ån för att sedan vid mörkrets och myggens ankomst förflytta oss hem till J&A. Skrålade till Ulf Lundell och var ganska nöjd med tillvaron när jag cyklade hemåt en stund efter midnatt.

Lördag och arbete, igen. En lugn dag med en tryckande hetta och strålande sol, inte konstigt att det var så stilla. Vem orkar ställa till med oreda när det är 30 grader och vindstilla?

Grillfest i grannstaden på kvällen hos det trevligaste världparet man kan tänka sig. En lyckad fest utöver det vanliga med god mat, trevliga människor och mycket caiprinoschka.

Mingel och skvaller
Nya kontakter och gamla bekanta
Glädje och mycket skratt
Hurra!

No comments: