Thursday, July 27, 2006

Nattsuddande och Bergs slussar

En synnerligen trivsam natt på jobbet, satt ute på balkongen med J och Peter ett par timmar på efternatten och filosofierade mestadels kring det politiska klimatet samt drömmar om framtiden. För första gången på veckor fick jag dra den långärmade tröjan tätare kring mig då jag, hör och häpna, frös.
Möta den sköra gryningen i bilen med Ulf Lundells "Halvvägs till havet" medan solen sakta gick upp och en ny dag nalkades var ren och skär njutning.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, nattarbete är som balsam för själen. Tid för funderingar och eftertanke samt en stillhet som man aldrig annars når blir en självklarhet vid den tiden på dygnet.


Bad och politik i Bergs slussar på eftermiddagen. Mötte upp Madde och stötte sedan ihop med fler och fler personer ju längre nedåt badet vi vandrade.
Sven-Otto Littorin gjorde oss den äran och Vreta Klosters förening arrangerade en synnerligen lyckad kampanj, all heder åt dem.

Sedan blev det bad, massor av bad rent av. Simma mot strömmen i första slussen, klättra upp på kanalväggen och därefter med skräckblandad förtjusning hoppa ett par meter ner i vattnet. Dyka från Ks båt, mysa med de som inte heller riktigt ville eller orkade ta sig hem ännu och sväva ut med R om ankornas livssituation (?).

Lyckad eftermiddad, trött och sliten dock.
Snart börjar mitt pass.

No comments: