Thursday, July 13, 2006

Sommarmorgon, saknad & förväntan

Slog upp mina blå imorse och svalde, försiktigt försiktigt.... Men nej, halsen var inte bra än. Något bättre än igår dock och värken i kroppen samt febern var borta. Hurra!

Saknade A så sjukt igår, jag förstår inte varför han flackar runt hela tiden. Just igår var en sådan dag som jag automatiskt sträckte mig efter telefonen och började knappa in hans nummer. Halvvägs genom det insåg jag att han fortfarande befann sig på resande fot och inte hade möjlighet till ett fyra-timmars-suck-hur-varför-måste-åhhh samtal.
Kom hem snart.

Kaffe på altanen
Solvarma jordgubbar
Doften av nyklippt gräs
Pappas lapp på köksbordet

Sommarmorgon när den är som allra bäst!

2 comments:

sus said...

Oh, har du varit sjuk.... är det därför som du inte skrivit på länge? Jag kollar din blogg ibland. Jag provade lite förra året att blogga, men sen när jag började jobba igen så hann jag inte med. Gör ett nytt försök i år.
Kram Suss

sus said...

http://probesnus.blogspot.com/