Thursday, July 20, 2006

Vila & trappsamtal

Struktur
För Guds skull
Struktur på tillvaron

Ge mig bara ledigt, vila, blanka blad i almanackan och själslig ro så skall det nog ordna sig. Idag visste jag inte ens vilken dag det var, än mindre vilket datum. Virrvarret beror till stor del på märkliga arbetstider, ännu konstigare sovpauser på jobbet och vidare en lång lista som fylls på snabbare än den bockas av.

Pratade med B idag
Flytthjälpen är därmed avklarad
Med nästan två meter över havet och närmare 100 kg så fattades det bara annat

A kommer hem imorgon, äntligen
Skönt att ha honom i närheten
Bara ett telefonsamtal eller en pendelstation bort
Det är mer lagom

Jobbfest med tillhörande middag imorgon, väntar mig galet kaos och konstigt vore om jag inte skulle få rätt. Medan jag och J lugnt kan skråla vidare med Lundell och analysera dess låtar får de andra stå för kaoset. A kommer att le mot mig blinka och viska "Been there, done that" och jag kommer stråla i samförstånd och luta mig tillbaka.

M hit på fredag, trappsamtal och drinkar med tillhörande mat har utlovats.
Härligt!

No comments: