Friday, August 18, 2006

Aktionspotential och frihetskamp

Inledde dagen med veckans snabbaste färd på cykel till Gyllentorget för att där mingla med andra partivänner och vinna en dvd av Skattebetalarnas förening.
De fem personvalskampanjande moderaterna fanns på plats och hade någon slags presskonferens med ovanstående förening. Förhoppningsvis lyckat!

Lunch med F och H därefter, god mat och trevligt umgänge.
F och mina framtidsdrömmar om pension måste varit lunchens roligaste, det verkade i alla fall de vid bordet bredvid tycka. Medan vi glatt pratade på om lövkrattning, äppelträd, korsord och barnbarn ökade deras leenden undan för undan.
Är vi konstiga?


Tillbringade eftermiddagen på biblioteket med mina fysiologiböcker, anteckningar samt en rejäl bunt stenciler. Kan ärligt erkänna att jag under dessa sommarmånadader glömt bort hur mycket en ordinär eftermiddagsstudiestund faktiskt väger.
Tur att jag blev påmind, snart sätter det nämligen igång. Igen.

Aktionspotentialer, hyperpolarisering, synapser, kemiska signalsubstanser, axon, Schwanns celler, cerebellum, basala ganglier och PNS.
Studier är livet (och månen är gjord av ost...)!

Men om jag anser mig vara en del i en valrörelse?
Om jag tycker det är mycket viktigare att kampanja på gator och torg, måla Sverige blått och kämpa för friheten.

I min värld är valrörelsen och frihetskampen det viktigaste just nu.

No comments: