Wednesday, August 02, 2006

En moderat gryning

...klockan är 04:15 och jag tuffar med bilen från Tannefors mot Johannelund för mina sista morgonärenden och möts av ett jättelikt plakat. Jag gnuggar snabbt sömnen ur ögonen, blir med ens klarvaken och ler med hela ansiktet.
Plakatet är de fem i Östgötamoderaterna som bedriver en gemensam personvalskampanj och de har varit ute och satt upp skyltar i hela Linköping under natten.
Imponerande!

Någon timma senare kommer jag in, slår mig ner i en fåtölj och öppnar dagens tidning. På debattsidan finns de igen, alla fem; Robert Tenselius, Jerry Broman, Björn Olsson, Kjell Cederlund och Fredrik Sjöstrand.

Du hittar dem här:
http://nyamoderaterna.wordpress.com/

Nu är det valrörelse och jag är övertygad om att de fem ovanstående kandidterna kommer att tillsammans med moderaterna gå segrande ur detta.
I vilket fall som helst är det, som dagens ungdom skulle uttryckt sig; Fett med coolt!

No comments: