Thursday, August 10, 2006

Pokerspel eller kafferep?

Det ar kvall pa andra sidan ostersjon och jag forsoker att halla mig lite uppdaterad om vad som hander i Linkoping och ovriga varlden, aven pa resande fot.

Dagens mest skrattretande maste varit correns repotage om pokerklubben i centrala Linkoping. Sa sent som i onsdagskvall traskade jag forbi lokalen da jag har en god van i narheten. I vanlig ordning star den pokerspelande taxicaufforens bil utanfor, gardinerna ar fordragna och det sitter ett gang andra manniskor dar inne.
Detta har pagatt lange, i varje fall de flesta gangerna jag traskat forbi denna sommar och ofta under sena natter/kvallar.
Enligt uppgift skall det bedrivas verksamhet dar under tisdag-, torsdags- och sondagkvallar.
Jag undrar dock vad som pagar dar de andra kvallarna? Kafferep?

Jag lagger inga varderingar i det, men for den intresserade finns det mer att lasa har.

No comments: