Tuesday, August 15, 2006

Det är skillnad på sossar och sossar

Tittade precis i dagens DN och hittade en artikel om Ilmar Reepalu, ni vet ordföranden i Malmös kommunstyrelse, som åtalats och nu dömts för mutbrott. Konstigt med tanke på Anna Sjödin, SSU:s förbundsordförande, vars rättegång skjutits upp till efter valet.

Inom socialdemokraterna gör man helt klart skillnad
Skillnad på folk och folk
EllerSkillnad på sosse och sosse

Hur skulle det se ut om man inom rättväsendet alltid följde den åtaldes agenda och lade rättegången efter vad som ur dennes perspektiv ansågs vara lämpligt.
I Anna Sjödins fall; Ett val
I ett företags fall; Bolagsstämma
I en morfars fall; Hans barnbans dop

Man blir inte så lite upprörd, ung och arg i det här fallet. Fast frågan är om jag är så ung längre och speciellt arg är jag sällan. Idag är jag varit lite lagom (sådär mellanmjölkslagom) gammal och varit på ett gott humör hela dagen.Trots Anna Sjödin, SSU, världens högsta skatter och blåbärsfläckar på mitt vita linne.


Idag har jag, precis som många andra dagar, varit allt annat än politiskt korrekt gällande mitt musikval. Men det är svårt att slita sig från gubbrocken och den släpiga hesa inrökta whiskeyrösten, oavsett politisk övertygelse.

Dagen låt är helt klart Danielas hus, live.

No comments: