Thursday, September 18, 2008

Från Texas till Kinda

Ikväll har jag och Björn varit ute och ätit middag med Kjell och Linda på Texas Longhorn. Vilken mat! Känns som om jag kommer kunna klara mig minst ett par dagar på kvällens middag, så fantastiskt gott och så mycket mat.


Har under kvällen blivit inbjuden till Kindamoderaterna för att prata om MUF och hur vi ska kunna få till ett bättre samarbete mellan ungdomsförbundet och partiet. En rolig och givande utmaning som jag verkligen uppskattar. Jag ser fram emot att under en kväll få prata mig varm om min bild av MUF som språngbräda in i partiet, vikten av en väl sammansatt skara förtroendevalda och hur väljarna lättare ska kunna identifiera sig med oss.


Förändring vad gäller föryngring i partiet krävs, medelåldern i partiet är hög och något radikalt behövs göras. Få unga väljer att engagera sig politiskt idag och ännu färre får möjliget att göra skillnad i såväl kommun som landstingspolitik. Kvotering är inte ett alternativ, vi måste istället finna en lösning som attraherar unga samtidigt som de mer erfarna givetvis har en viktig roll att fylla och har en given plats.

Vi är halvvägs in i mandatperioden och om två år är det återigen val, dessförinnan i juni 2009 närmare bestämt är det val till Europaparlamentet. Val, val, val... Jag tycker verkligen om val!

(Valvaka Stockholm 2006)

No comments: