Saturday, September 13, 2008

Kräftskiva!


Igår var det kräftskiva med moderata studenter, en synnerligen trevlig och välbesökt tillställning som föreningen ordnat på bästa sätt. Kräftor i överflöd, räkor och mumsigt bröd i kombination med snaps, trevliga människor och festliga sånger.
Bättre blir det knappast!
Extra roligt var att Jocke och Sofia var där, två gamla medlemmar som jag inte sett på länge. Jag tog deras inbjudan till både Jönköping och Gamla Linköping på största allvar.
Kvällen avslutades på studentstället Flamman där ölen kostade orimliga 16:-, galet. Fast det här med studentliv, i ärlighetens namn måste jag erkänna att jag inte är det minsta ledsen över att jag tar min examen om tre månader och att jag villigt betalar 55:- för en öl. Fast, gårdagskvällen var en riktig fullträff i sann studentanda.
Tack moderata studenter!

No comments: