Sunday, October 19, 2008

Helgen

Har varit en intensiv helg som inleddes med extra förbundsstämma i lördags morse. En konstig tillställning som alla nog helst hade velat slippa. Jag valdes dock in i nominerings- och rekryteringskommittén, det ska bli en riktig utmaning och samtidigt otroligt roligt! Min vän Christian Gustavsson, tillika förbundsordförande och landstingsråd i Östergötland, höll ett fantastiskt inledningsanförande och du kan läsa det här.

Lördag kväll hade vi bjudit in vänner på middag. Jag och min vän Emelie var dock bara med ett par timmar då vi senare skulle iväg på MUF Linköpings Oktoberfest. En trevlig tillställning med mycket sång och tal samt mycket människor, arrangörerna kan vara stolta. Jag blir alltid så glad och kan inte sticka under stolen med att MUF Linköping alltid är något extra för mig. Under åren 2002-2004 var jag ordförande för föreningen och jag ser med värme på dessa år med en otrolig återväxt kombinerat med bra medarbetare, väl genomföra utbildningar, val och massor med trevligheter under resans gång.

Idag har varit en stillsam dag. En kompis övernattade på soffan då tåget till Norrköping hade gått efter att vi kände oss klara med det efterföljande krogbesöket efter Oktoberfesten.

Nu och en vecka framåt är vi hundvakt till Jerrys strävhåriga tax Lura. Jag har mutat henne med lite leverpastej tidigare ikväll och nu ligger hon utsträckt i sängen bredvid mig, jag hoppas hon trivs.

No comments: