Thursday, October 02, 2008

Syndernas näste

Det är när man läser sådant här som man blir arg och väldigt konfunderad. Jag förstår bara inte hur ens sexuella läggning kan spela någon roll, ofattbart. Personligen lägger jag knappt längre märke till om två personer av samma kön håller varandra i handen på stan eller pussas på öppen gata. De finns runt mig precis hela tiden, som vänner, som kollegor, som partikamrater, som grannar och som släktningar. Hur naturligt och självklart som helst.

Förra hösten gick jag ur svenska kyrkan. Främsta skälet var deras ståndpunkt i frågan om homosexualitet som en synd. Jag tycker deras intolerans och fördomsfullhet är en synd om något. Nåväl, en rörelse med de åsikterna vill jag inte befatta mig med.

Kärlek mellan två personer är alltid lika vackert.

2 comments:

Anonymous said...

Gäsp...

den som orkar skylta med sin kärlek är antingen...
1) Dum
2) Korkad
3) vad du vill

Anonymous said...

Hallåå!
Hon fick ju inte gå pga sin lägging utan för att hon ljugit om den och om sin sambos politiska engagemang. Då var hon inte trovärdig tyckte de.
Lite typiskt att hon spelar offer och vill ha sympati - och pengar...

/ Lina