Tuesday, November 18, 2008

En helt vanlig tisdag

Ägnade morgonen åt tvätt, och då snackar vi tvätt i mängder trots att vi bara är två. Hur mycket de tvättar som är fler i familjen vågar jag inte ens tänka på. Fast det är klar, de tvättar nog oftare än var tredje vecka som det råkade bli just den här gången. Ikväll tänkte jag vara duktig och rensa garderoben, stryka och vika kläderna fint. Huslig så säg!

Besökte farfar tillsammans med farmor på eftermiddagen. Det är verligen roligt att se honom när han är på så gott humör och det märks att han trivs. Citat från farfar när jag frågar hur han mår "Som en prins! Jag mår som en prins lilla Anna!". Min faster har piffat hos farfar med tjusiga gardiner, nya möbler och fina lampor - verkligen fint. Själv tänkte jag stå för julpiffet, om ingen annan hinner före vill säga.

Nu väntar ett besök på biblioteket och ikväll är det studier som hägrar.
Trevlig kväll!

No comments: